Pazar, Kasım 18, 2007

Kelebek

Sonuncuydu, en sonuncuydu,
Öyle parlaktı, ışıltılıydı, göz kamaştıracak kadar sarıydı ki
Belki de güneşin gözyaşlarıydı şarkı söyleyen
Beyaz bir taşa karşı...

O kadar, o kadar sarıydı
Yükseldi yukarıya hafifçe
Biliyorum gitti o, çünkü
Bir elveda öpücüğü vermek istedi dünyaya

Yedi haftadır burada yaşıyorum,
Kapatılmış olarak bu kampa
Ama burada buldum soydaşlarımı
Karahindibalar çağırıyor beni

Ve bahçedeki beyaz kestane mumlar
Ne ki, başka bir kelebek görmedim asla

O kelebek sonuncuydu.
Yaşamazlar kelebekler burada,
Toplama kampında.

Kelebek-Pavel Friedmann

"Uzun sözün kısası, özgür olmak zorunda kalan şiir değil, şairdir!"
Robert Desnos

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ehhhhhhhhh fena değil diyemem çünkü harika bir şey daha önce böyle bir şey görmedim sanki

Tavan arası