Pazartesi, Haziran 09, 2008

Böyle Buyurdu Zerdüşt III

"Özgürlük diye böğürmeyi seversiniz hepiniz en çok; oysa ben, çevresinde çokça böğürme ve duman bulunan büyük olaylara inanmayı unuttum.
İnan bana dostum cehennem gürültüsü! En büyük olaylar, en şamatalı saatlerimiz değil, en sessiz saatlerimizdir."

"İnsanlar arasında temiz kalmak isteyen, kirli suyla yıkanmayı bilmelidir."

"Hiçbir merdivenin olmasa bile, kendi başının üstüne tırmanmayı bilmelisin; başka türlü nasıl tırmanırsın yukarılara?
Çok şey öğrenmek için, kendinden uzağa bakmayı öğrenmek zorunludur."

"İnsan en yürekli hayvandır: her hayvanı bununla alt etmiştir. Cümbüş sesleriyle alt etmiştir her ağrıyı; oysa insan ağrısı en derin ağrıdır."

"Kimine göre yalnızlık, sayrı kişinin kaçışıdır; kimine göre de sayrı kişilerden kaçıştır."

"Her yerimi ağılı sinekelr soknuş, hınzırlığın nice damlalarıyla bir taş gibi oyulmuş, -öylece otururdum onların arasında-
Hele kendilerine iyiler diyenlerin, en ağılı sinekler olduklarını gördüm: onlar tam bir suçsuzluk içinde sokarlar, tam bir suçsuzluk içinde yalan söylerler."

"Gerçek, kendini sevmeyi öğrenmek, bugünlük, yarınlık bir buyruk değildir. Tersine, bütün sanatların en incesi, en kurnazı, en yükseği, en sabırlısıdır."

"Yığından olan beleş yaşamak ister.
Tat veremediğin yerde tat almak istememelisin."

"Ey kardeşlerim, dünyada çok pislik olmasında çok bilgelik vardır!"

"Kötüler ne denli zarar verirlerse versinler, iyilerin verdiği zarar en zararlı zarardır!
İyilerin aptallığında dipsiz bir kurnazlık vardır.
İyiler yalancı kıyılar, yalancı güvenlikler öğrettiler size."

"Kalabalık dediğin bir yamalı bohçadır."

"Ya istediğim gibi yaşamak ya da hiç yaşamamak: bunu isterim ben, bunu ister en kutlu kişiler de."

"Nasıl gevşedi, nasıl yorgun düştü gönlüm, benim garip gönlüm!
En durgun koya giren bir gemi gibi, -uzun yolculuklardan, güvensiz denizlerden yorgun düşmüş, karaya yaslanıyor şimdi.
İşte en durgun koya girmiş böyle yorgun bir gemi gibi dinleniyorum ben de."

"Korkuyu bilen, ama onu yenende vardır yürek; uçurumu gören, ama gururla bakanda.
Uçurumu gören, ama kartal gözleriyle bakanda, uçurumu kartal pençeleriyle kavrayanda vardır yürek."

"Gezgin kimsin sen?
Ne arıyorsun aşağılarda?"

Friedrich Nietzsche

3 yorum:

miracda dedi ki...

Nietzsche'ye sormak isterdim nihilist olmak zor değil mi? diye..
Nietzsche'den bunu isterim hep,ama cevap gelmedi hiç..

satürn dedi ki...

"Bir sürü kısa delilikler-aşk diyorsunuz buna siz-ve evliliğiniz bu bir sürü kısa deliliklere upuzun bir ahmaklıkla son veriyor"

Nietzsche

mnedimçağlar dedi ki...

Nietzsche nihilist değildir kesinlikle, yanlış bilinenin aksine 19. yüzyılda Batı toplumlarının nihilizm ile karşı karşıya geleceğini çok isabetli bir şekilde haber vermiştir.

Tavan arası