Perşembe, Haziran 05, 2008

Böyle Buyurdu Zerdüşt II

"Ruhum aşınmış tabanlar üzerinde yürümek istemiyor artık."

"Gören kişi, insanlar arasında hayvanlar arasındaymış gibi dolaşır.
Şöyle der gören kişi: utanç, utanç, utanç, - insanın tarihi budur!"

"Dostun biri sana kötülük ederse, şöyle de: 'Bana ettiğini sana bağışlıyorum; ama kendine ettiğini, onu nasıl bağışlarım?' "

"Kişi yüreğini sıkı tutmalı: onu bir koyverdin mi, kafanı da pek çabuk kaçırırsın!"

"Kimi bir tutam hakseverliklerinden gurur duyarlar da, onun uğruna her şeye ateş püskürürler: öyle ki haksızlıklarında dünya boğulur."

"Yele karşı tükürmekten sakınasınız!"

"Gözlerinin içine baktım geçenlerde ey hayat! Dipsizliğime gömülüyordum sanki.
Ama sen beni altın bir oltayla çektin çıkardı alay edercesine güldün, sana dipsiz dediğimde.
'Bütün balıklar öyle derler, dibini göremedikleri şey dipsizdir onlarca' dedin.
Ve bir gün hayat bana sorunca: Bu bilgelik de kim? - dedim ki öfkeyle: 'Ha evet! Bilgelik!'
Ona susuzluk çekersin de, doymak bilmezsin; perdeler arasından bakar; ağlar arasından tutarsın."

"Siz ancak ruhun kıvılcımlarını bilirsiniz; fakat onun örs olduğunu ve çekicinin yavuzluğunu görmezsiniz!"

"Nerde canlı gördüysem, orada güç istemi gördüm; uşağın isteminde dahi, efendi olma istemini gördüm."

"Kör gibi yürürdüm kutlu yollarda eskiden: derken pislik attınız körün yoluna; şimdi kör eski kaldırımından tiksiniyor.
İyilikseverliğine en arsız dilencileri gönderdinzi hep; acımamın çevresine onulmaz yüzsüzleri yığdınız. Erdemimin inancını böyle yaraladınız işte.
Yara almaz, gömülmez bir şey var içimde, kayaları parçalayacak bir şey: bu benim istemimdir. Sessiz ilerler o ve değişmeden, yıllar boyu.
Evet, sen benim için bütün mezarları yıkansın; selam sana istemim benim! Ve ancak mezarların olduğu yerde olur dirilmeler."

"Ancak kendisinden dönerse, atlar gölgesinin üzerinden: evet! kendi güneşine."

"Yerle gök arasında nice şey vardır ki, bunları ancak ozanlar düşlemişlerdir!"

Friedrich Nietzsche

Hiç yorum yok:

Tavan arası