Cuma, Ocak 22, 2010

Açlığın Biyografisi

"Halkının sözde eşsiz niteliğiyle kafamızı ütüleyen her ulusun, açlık çevresinde kurulmuş bir denklemi vardır." (s.14)

"Senden asıl beklenen yaşıtlarına benzer davranmaktı." (s.19)

"Ben çağlayandım, varlıktım, varlık olmamanın kökten yokluğuydum, sularının en kabarık olduğu andaki ırmaktım, yaşamı dağıtandım, yakarılması gereken güçtüm." (s.24)

"Tanrısal besin çikolatadır. Yalnızca Tanrı'ya inanmak için değil, aynı zamanda onun huzurundaymış gibi duyumsamak için insanın ağzında en iyisinden bir parça çikolata bulunmasu yeterli değil miydi? Tanrı çikolata değil, çikolatayla onun değerini anlayabilecek bir damak arasındaki buluşmadır." (s.26)

"Suratlarındaki zoraki tatlılık ayrı bir hainlik belirtisiydi." (s.27)

"Gizemli konuları işleyen metinler, dinmek bilmeyen susuzluklarla dolup taşar." (s.36)

"Roman denilen o zevk ve hüzün aynaları..." (s.57)

"Amerikalılar ve Fransızlar, bir insanın Amerikalı ya da Fransız olmamasına her zaman şaşırırlardı." (s.71)

"İnsan tek bir sözcük yüzünden yaşamını mahvedebilirmiş." (s.95)

"Batan gemiden kurtulan birinin bir sala sarılması gibi, biz de okumaya sarılmıştık." (s.117)

"Anlamamak, yazı yazmak için bulunmaz bir mayadır." (s.146)

Amelie Nothomb - Açlığın Biyografisi

kitap hakkında

Hiç yorum yok:

Tavan arası